نسل زد (یا بهطور خلاصه Gen Z)، به زبان عامیانه بهعنوان زومرها نیز شناخته میشود. بیشتر اعضای نسل Z فرزندان نسل X هستند. بخش اعظم اعضای نسل زد برای تمام عمر خود از ارتباطات و رسانههای دیجیتال استفاده خواهند کرد. نسل زد از وقتیکه چشم به جهان گشودهاند در اطراف خود بهطور گستردهای با فناوریهای پیشرفتهای نظیر وب جهانگستر، شبکههای اجتماعی، پیامرسانی فوری، خدمات پیامکوتاه، امپیتری پلیرها، تلفنهای همراه، و یوتیوب مواجه بودهاند. به همین دلیل برخی به این نسل نام شهروندان دیجیتال دادهاند.
نسل قدیم، بیبی بومرها، نسل ایکس، نسل هزاره و حالا هم نسل Z. بازاریابها باید توجه 5 نسل مختلف را جلب کنند که کار آسانی نیست. چون هر نسلی برای خودش متفاوت است. مثلاً اسباببازی را در نظر بگیرید، نسل قدیم خاطرات زیادی را از بازی یویو و فرفره دارد، اما اگر از یک بیبی بومر بپرسید جواب میدهد که خیلی خوب با هولا-هوپ حلقه میزده است، اگر از نسل ایکس بپرسید، ویدئوگیمها وارد عرصه میشوند، همه درباره آتاری صحبت میکنند، نسل هزاره هم تو بچگی با آتاری دستی بازی میکردند و یا حتی کارت بازی و با هم کارتها را عوض میکردند. اگر بخواهیم درباره تغییر اسباببازیها صحبت کنیم، باید بگوییم ما عملاً در واقعیت مختلط زندگی میکنیم.
پس واضح است که هر نسلی رفتارها و نگرشهای خودش را دارد. بنابراین بازاریابی در هر نسل هم یکسان نخواهد بود. شما نمیتوانید نظر یک نسل را همانطور جلب کنید که نظر نسل دیگر را جلب میکنید. و حال یک نسل جدید به نام نسل Z هم پا به عرصه گذاشته است و وقت آن رسیده که با این نسل آشنا شوید.
هر نسلی وقتی پای چیزی که میخواهد بخرد و جایی که از آن خرید میکند، وسط میآید، اولویتهای خودش را دارد. باید خودمان را تطبیق دهیم و جوانترین نسل جامعه یعنی نسل زد را بشناسیم.
مدرسان دوره بازاریابی برای نسل Z، دیوید استیلمن از نسل ایکس و جونا استیلمن از نسل زد هستند. آنها متخصصین نسل شناسی هستند و در این دوره قرار است همه چیز را درباره نسل Z به شما آموزش دهند. اینکه نسل زد چه کسانی هستند، انگیزه آنها چیست و چطور شکلگرفتهاند؟ آیا تفاوت بین مهاجران دیجیتال و دیجیتال مادرزاد را میدانید؟ 7 ویژگی کلیدی برای ارتباط بهتر با نسل زد چیست؟ همه این اصول را در این دوره یاد خواهید گرفت.
اساتید دوره
جونا یک متخصص نسل های 22 ساله است که به برندها کمک میکند تا با مصرف کنندگان، کارمندان، دانشجویان، اهداکنندگان و رای دهندگان نسل Z بهتر ارتباط برقرار کنند
او به عنوان یک سخنران اصلی، ویژگی های کلیدی نسل Z را آموزش و توضیح میدهد. او به خوبی میداند چطور باید با این نسل کار کرد و محصولی را به آنها فروخت. او در اولین نتایج نظرسنجی ملی با شرکت ها، مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، منابع انسانی و مدیران در مورد نگرش نسل Z نسبت به محیط کار و بازار صحبت می کند.
کارآفرین و استراتژیستی تاثیرگذار که به عنوان کارشناس نسل ها در سراسر دنیا تحسین شده است و نویسنده سه کتاب پرفروش، رابطی موثر که بحث ها و راه حل های استراتژیک در موضوعات چالش برانگیز را پرورش می دهد.